Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Naturskaparverkstan på Överjärva gård den 27 & 28 mars

Av Maria Wickberg - 29 mars 2010 18:34

Tack alla ni som kom till Naturskaparverkstan i helgen.

Jättekul att se att många bekanta och nya ansikten. Trots det tråkiga vädret så blev det en mysig stämmning på gården.

Jag har fått många fina komplimanger för Naturskaparverkstan och det tackar jag för. Det är så fantastiskt att möta barnens blickar. De är så stolta över vad de har åstadkommit. Jag kommer att lägga ut bilder på bloggen och även göra ett kolage på glada barn och deras fina blomsterdekorationer, som jag sätter upp  i Caféet på gården.

Många barn gjorde sin egen kvast som de for iväg på. Väldigt lyckat. En del tog skogsvägen upp till Britta som satt i kåtan och läste sagor. Där fick dom en påskfjäder att sätta i kvasten.


Det var även många som kom för att målade ägg och marsipan figurer inne på Cafét. Å alla var väl och tittade på de 70 nyfödda lammen. Så söta.

Ja, det blev ytterligare en lyckad helg på Överjärva gård.

Gå in på hemsidan och se kommande evenemang. Årsprogrammet har kommit.


Naturskaparverkstan öppnar igen på Pluppdagen.

Mer information kommer inomkort.

Glad Påsk på er alla!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Wickberg - 5 februari 2013 12:45

Om det får plats i en blomdekoration så kan man göra ett litet hus till en minikyckling som sedan stoppas ned i en blomdekoration. Bild 1    Bild 2       Bild 3   Bild 4      Bild 5   Beskrivning Färglägg huset och t...

Av Maria Wickberg - 5 februari 2013 12:45

Om det finns plats i en blomsterdekoration så kan du skapa en liten bil till en liten minikyckling. Bild 1 Bild 2        Bild 3 Bild 4 Beskrivning Färglägg bilens alla delar innan du klipper ut dem. Klipp ut hjul-och ra...

Av Maria Wickberg - 5 februari 2013 12:45

   Här kommer ett enkelt och billigt sätt att göra en dekoration till Påsk. Man kan använda en mjölktetra eller någon annan återvinningsförpackning. Till just denna dekoration behöver du: urdiskad mjölktetra, sax, lim, nitapparat, linjal. ...

Av Maria Wickberg - 8 december 2012 13:45

Nu säljer vi fina begagnade barnkläder, skor, vinterkläder bla reima, vinterstövlar bla ecco, regnkläder, regnstövlar, ridkläder -hjälm, säkerhetsväst, barnvagn, bilbarnstolar, gåstol, skötbord, bollhav, lekmatta mm. Intresserad, maila till m.wickber...

Av Maria Wickberg - 29 december 2010 01:40

1000 Tack till alla som kom och Advent- och Julpysslade med mig i Bagarstugan! Det var så mysigt och alla gjorde jättefina dekorationer.   Inte förrän nu börgar jag återhämta mig efter värsting förkylning som började långt innan Jul. Jag har va...

Ovido - Quiz & Flashcards